"Android Software Made Easy"
- Metin Okuma (TextToSpeech) Uygulaması: Bu uygulamamızda android cihazımızın bizim için metin seslendirme özelliği göreceğiz.
İlk olarak ekranımıza “TextToSpeech” bileşeni, içindeki metinin okunması için “TextBox” bileşeni, işlemi “click” olayı ile başlatacak bir “Button” ve metin alanına değer girilmediği zaman uyaracak “Notifer” bileşeni yerleştiriyoruz.
Blok bölümüne geçiyoruz ve “Button1” “click” olayının içine bir şartlı kontrol bloğu yerleştiriyoruz. Bu blok ile ilgili açıklamalar daha önceki bölümlerde mevcut. Şunu hatırlatmakta yarar var “Else” ifadesi ilk bloğu eklerken görünmüyorsa bu bloğun üzerindeki kırmızı alanda fare ile tıkladığımız zaman çıkacak olan baloncuğun içinden else bloğunu alarak yine baloncuğun içindeki “if” bloğunun içine sürüklüyoruz.
“İf..Then..Else” bloğunda ilk kulakçığa mantıksal sınama kilitlenir. Burada “TextBox1” bileşeninin “Text” değişkeni boş “” yani hiçbir değer girilmemiş ise program “then” bloğuna atlayacak ve bu blok içindeki “Notifier1” bloğunun “notice” değişkenine kilitlenen metini gösterecek, ardından “TextBox1” bileşenine odaklanacaktır.
Eğer (if) “TextBox1” bileşeninin “Text” değişkeni boş “” değil ise (else) program “else” bloğuna atlayacak ve “TextBox1” bileşeninin “Text” özelliğindeki değeri seslendirecektir.
Burada görününen “SpeechRate” bloğu; “TextToSpeech1” bileşeninin okuma hızını ayarlar, girilen değerler 0 (sıfır) ile 2 (iki) arasındadır. Sıfır (0) en yavaş iki (2) en hızlı değerdir. Bu blokla düzenleme yapılmaz ise “SpeechRate” değişkeninin değeri “1” bire eşittir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder