1 Nisan 2015 Çarşamba

Dizayn ( Designer) Ekranı - Drawing ve Animation - Sensors



"Android Yazılımı Artık Çok Kolay"



    1. Drawing and Animation (Çizim ve Animasyon Bileşenleri): Bu bileşnler ile çeşitli oyun animasyonları benzeri dokunmatik ile kontrol edilen animasyon ve çizim yapılır. İlk önce ekranımıza “Canvas” (Tuval) bileşeni eklememiz diğer bileşenleri de bunun içinde konumlandırılmamız gerekmektedir.
      1. Canvas: Yukarıda açıklandığı üzere bu bileşen resim tuvali mantığı ile boş bir hareket sahnesi yaratır.
      2. Ball: “Canvas” bileşeni içine eklenen bu bileşenin blok bölümünde de göreceğimiz üzere, hız, dokunma, görünürlük ve pozisyon ayarlarını yönetebilirsiniz.
      3. İmageSprite: Bu bileşen ile hazırladığınız bir resim dosyasını animasyonunuza ekleyebilirsiniz. Bu bileşen içinde hız, dokunma, görünürlük ve pozisyon ayarlarını yönetebilirsiniz.


    1. Sensors (Sensör Bileşenleri): Bu bölümdeki bileşenler ekranda görünmezler, cihazın donanımından aldığı bilgiyi uygulamaya iletmeye yararlar. Bu bölümdeki sensörlerin denemeleri sanal olmayan cihazda yapılmalı ve  cihazın ilgili sensöre sahip olup olmadığı tespit edilmelidir.
      1. AccelerometerSensor: Bu bileşen cihazın 3 boyutlu hareketini (X ekseninde, Y ekseninde, ve Z ekseninde)  ve hareket hızını hesaplar ve uygulamanıza bildirir. Örneğin blok bölümünde olduğu gibi “Shaking” (Çalkalama) hareketi y (cihazın kabaca her ekseni içine alacak şekilde hızlıca hareketi) sonucu yapılacak bir işlemi blok bölümündeki “When.sensörismi.Shaking” hazır bloğu altına yazılabilirsiniz.
      2. BarcodeScanner: Bu bileşen cihazda yüklü bir barkod tarayıcı yazılımını kullanarak dönen barkod verisine göre işlem yapmaktadır. Bu bileşeni kullanmadan önce ücretsiz bir barkod tarama yazılımını yoksa eğer kurmanız gerekiyor. Tarama sonrası barkodun değeri size döner.
      3. Clock: Bu bileşen zaman sayıcı bir kronometre şeklinde kullanılır. Belli zaman içinde yapılacak işler veya tekrarlanacak işler bu bileşenin blok bölümünde bulunan hazır bloklar içinden yönetilir. Ne kadar zaman yani zaman döngüsü değeri “Properties” bölümünde bulunan “TimerInterval” bölümüne yazacağımız değer ile belirlenir. Bu değer milisaniye cinsindendir. Yani 1 (Bir) saniye için 1000 (Bin) değeri yazılır.
      4. LocationSensor: Bu bileşen ile o anda bulunulan coğrafi konum tespit edilir ve uygulamaya bu konum iletilir. Bu bilgiler; Latitude (Enlem bilgisi), Longitude (Boylam bilgisi), Altitude (Rakım-Yükseklik bilgisi) olarak sayı formatında alınır.
      5. NearField(NFC): Bu bileşen ile NFC özelliği taşıyan etiket bezeri pasif veya aktif cihazlarla iletişim kurabilirsiniz. Bu cihazlardaki bilgiyi okumaya veya yazmaya yarayan bir bileşendir.
      6. OriantationSensor: Cihazın yatay veya dikey durumunu hesaplayan bir sensördür. Mesela dikey veya yatay konumda olması gibi. Bunu yaptığınız uygulamanın görselliğinin uyumu için kullanabilirsiniz. Örneğin “VideoPlayer” bileşeni cihaz yatay konuma geldiğinde tam ekran olabilir. Üç başlık altında açı verisi alınır. Bunlar; Roll, Azimuth, Pitch. Blok bölümünde diğer tüm bileşenlerde yapabileceğiniz gibi denemeler yaparak, örneğin bahsedilen değerleri bir “TextBox” içine yazdırarak hangi harekette hangi değerlerin nasıl değiştiğini test ediniz.
      7. ProximitySensor: Nesnelerin yakınlığını ölçen bir sensör var ise o nesnenin uzaklığına göre uzaklık değerini uygulamanıza bildirir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Gyroscope Sensor

Gyroscope Sensor ( Jiroskop Sensör ) Kullanıcı arayüzünde görünür olmayan bu bileşen ile Üç boyutlu Açısal Hız ölçümü yapılabilir. Ç...